Ospravedlniť sa alebo nie

Ospravedlniť sa alebo nie

Všetci robíme nejaké chyby.
Také, z ktorých sa najlepšie sami poučíme (lebo na vlastných chybách sa človek učí najlepšie), ale aj také, ktoré môžu zraniť alebo spôsobiť nepríjemné pocity iným ľuďom.
Dôležité je uvedomiť si svoju vlastnú chybu a priznať ju sám pred sebou.
To by mohlo byť jednoduché, ale s ospravedlnením sa to už také jednoduché nie je.

Pritom stačí tak málo. Stačí prísť k osobe, ktorú váš postoj alebo výrok citovo zranil a jednoducho povedať : PREPÁČ

Hádam neexistuje človek, pre ktorého by nebolo ťažké priznať si svoju chybu alebo svoj omyl.
Ak si však uvedomíte, že slová ospravedlnenia, môžu spraviť s vašimi pocitmi pozitívne divy, váš pohľad na ospravedlnenie sa môže zmeniť .
Ak sa ospravedlníte niekomu, dotyčný človek ospravedlnenie prijme väčšinou s poznámkou, že sa nič také zlé nestalo.

Stane sa však niečo dobré.
Osoba, ktorej sa ospravedlníte, okamžite získa pocit zvýšeného sebavedomia.
Svojím ospravedlnením sa tejto osobe vlastne priznáte, že mala pravdu.
Pritakávanie a súhlas s názorom a činmi iného človeka dotyčnému pridáva na jeho dôstojnosti a sebavedomí.
Ak pohladíte ego danej osoby, dosiahnete tým, že sa môže oveľa lepšie cítiť.
Tento jej príjemný pocit sa potom akýmsi spôsobom prenáša aj na vás a vy sa tiež môžete oveľa lepšie cítiť.

Dotyčná osoba sa vám vlastne odvďačí za vaše ospravelnenie a za svoj dobrý pocit vaším lepším pocitom.

Nebojte sa teda a ospravedlňujte sa, ak cítite, že je to potrebné.

Nehanbite sa a prekonajte sa.

Mať dobrý pocit sa vždy oplatí.
S dobrými pocitmi sa cítime všetci šťastní.

Prečítajte si aj e-book
10 rád ako sa dobre cítiťa cíťte sa vždy výborne

Váš e-book je už pre Vás pripravený
Uveďte, prosím, Vaše meno a e-mail, na ktorý Vám e-book zašlem
X
E-book je už na ceste k Vám.
Ak e-mail s predmetom "Tu je Váš e-book zdarma" náhodou neobjavíte v hlavnej pošte svojej
e-mailovej schránky, nazrite, prosím, aj do sekcie nevyžiadaná pošta alebo reklamy.

Presuňte si potom tento e-mail do hlavnej pošty.
X